Om Orkdal
Politikk
Administrasjon
Selvbetjening
Toppbilde for Orkdal kommune, klikk på bildet for å gå til forsiden.
Her er du nå:  Hovedsiden  /  Helse og omsorg / Hjemmetjenesten
Minsk fontstørrelsen
Øk fontstørrelsen
Til forsiden
Nettstedskart
Legg til i mine favoritter
Utskrift
Info in English
Turistinformasjon
HJEMMETJENESTEN  

Hjemmetjenesten har ansvar for flere kommunale tjenester:

  • Avlastningstjeneste for barn og unge
  • Bofellesskap
  • Støttekontakttjeneste
  • Helsetjenester i hjemmet
  • Praktisk bistand/ hjemmehjelp
  • Kreftsykepleie
  • Trygghetsalarm
  • Middagsombringing
  • Brukerstyrt personlig assistent
  • Transporttjeneste for funksjonshemmede
  • Parkeringstillatelse

    Helsetjenester i hjemmet dreier seg om hjelp til personlig pleie og omsorg, medisinering, stell av sår, blodprøvetaking, trening og opplæring etter opphold på institusjon. Tjenesten er gratis.

    Praktisk bistand/ hjemmehjelp er hjelp til vask av rom du bruker daglig. Prisen avhenger av husstandens inntekt og størrelse på folketrygdens grunnbeløp. Det er kommunestyret som bestemmer de årlige betalingssatsene.

    Kreftsykepleier tilbyr individuell hjelp, støtte, veiledning og oppfølging til deg med kreft og dine nærmeste pårørende. Kreftsykepleier kan også være et bindeledd til fastlege, sykehus eller andre. Kreftsykepleier er der i alle faser av sykdommen. Du trenger ikke henvisning fra lege for å få avtale med kreftsykepleier, og tjenesten er gratis. Ring kreftsykepleier på telefon 917 90 363. 

    Hverdagsrehabilitering
    Et tverrfaglig team som samarbeider med brukeren om det han/hun synes er viktig å mestre i hverdagen. Fokus er opptrening i hverdagslivets gjøremål slik som av- og påkledning, dusjing, matlaging, hente posten, delta i sosiale aktiviteter. Teamet vårt består av sykepleier, ergoterapeut og fysioterapeut.
    Se brosjyre vår Hverdagsrehabilitering

    Søke eller klage? Kommunen har felles søknadsskjema for alle tjenester i helse og omsorg. Det er søknadskontoret for helse- og omsorgstjenesten som behandler søknaden. Når de får søknaden avtaler de hjemmebesøk hos bruker for å finne ut av hjelpebehovet. Alle søknader besvares innen to uker. Om vi trenger lenger behandlingstid sender vi et foreløpig svar.


    Sist oppdatert: 22.02.2017

  • Kontaktinformasjon

    Kontortelefon: 72 47 19 50
    08.00 - 15.00 alle hverdager

    Søknadskontoret for helse- og omsorgstjenester
    72 47 19 56

    Besøksadresse:
    Fannremsvegen 22
    7320 Fannrem

    Postadresse:
    Postboks 83
    7301 Orkanger

    Vakttelefon for tjenestemottakere:
    928 44 423

    E-post:
    postmottak@
    orkdal.kommune.no


    Enhetsleder: Sissel K. Høydal 

    Sissel Kristine H?ydal
    Telefon: 991 60 502
    sissel-kristine.hoydal@
    orkdal.kommune.no

    Fannrem omsorgshybler
    Tlf:
    915 36 380

    Fannrem Trygdepensjonat
    Tlf:
    913 07 892

    Elvepromenaden bokollektiv
    Tlf:
    72 46 69 00 / 991 26 534

    Elvestien omsorgsboliger
    Tlf:
    72 48 31 82 / 468 24 322

    Hjemmetjenesten og frivillige
    Hjemmetjenesten samarbeider med og får god hjelp av Orkdal Frivilligsentral. Blant annet gjør frivillige en stor innsats  med å handle matvarer til våre brukere og sørge for middagsombringing fra kjøkkenet på Orkdal helsetun.

     

    Orkdal kommune, Rådhuset - Alfarveien 5, 7301 Orkanger, tlf: 72 48 30 00, e-post: , Org.nr. 958 731 558