Om Orkdal
Politikk
Administrasjon
Selvbetjening
Toppbilde for Orkdal kommune, klikk på bildet for å gå til forsiden.
Her er du nå:  Hovedsiden / Nyheter
Minsk fontstørrelsen
Øk fontstørrelsen
Til forsiden
Nettstedskart
Legg til i mine favoritter
Utskrift
Info in English
Turistinformasjon
Avtalegirotrekk på kommunale avgifter for 2. termin
Har du solgt eiendom i Orkdal og har hatt avtalegiro til Orkdal kommune på kommunale avgifter ber vi deg om å sjekke kontoen din på forfall 12. oktober om du har blitt trukket for et beløp du ikke kjenner til.

Dersom det er skjedd ber vi om at du tar kontakt med Orkdal kommune slik at vi får tilbakebetale beløpet.

Orkdal kommune beklager på det sterkeste det som har skjedd.

Du kan ta kontakt på epost postmottak@orkdal.kommune.no eller ved å ringe vårt sentralbord 72 48 30 00.

Orkdal kommune har tilbud om å benytte avtalegiro ved betaling av bl.a. kommunale avgifter. Før utsending av kommunale avgifter for 2. termin 2015 med forfall 12. oktober 2015 ble det gjennomført en oppgradering av vårt fakturasystem.
I forbindelse med denne oppgraderingen ble det lagt inn en feil kobling slik at for eiendommer det har vært eierskifte på og hvor tidligere eier har hatt avtalegiro, har det i en del tilfeller blitt hentet opp avtalegiroer fra tidligere eier og trukket denne på forfall.

Orkdal kommune har satt i gang en jobb med hjelp av dataleverandør og vår bankforbindelse for å finne de som er trukket i kommunale avgifter for en eiendom de lenger ikke er eier av. Dette er et arbeid som vil ta litt tid, men vi skal finne de som urettmessig er trukket og få tilbakebetalt beløpet

av: Hovde, Anne Grethe
endret: tirsdag 17. november 2015

Orkdal kommune, Rådhuset - Alfarveien 5, 7301 Orkanger, tlf: 72 48 30 00, e-post: , Org.nr. 958 731 558